img

محور کار هلال احمر انسان  و کمک به انسان در زمان بحران است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، حجت‌ الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار کرد: هر مجموعه‌ای تکلیف و وظیفه‌ای دارد و پیگیر وظایف و مسوولیت‌های خودش است و تکلیف هلال احمر این است که در وقوع بلایای طبیعی، تصادف، مفقود شدن فردی در جنگل، حوادث غیرمترقبه و هر جا که اتفاقاتی بیفتد که جان انسان در خطر باشد هلال احمر وارد عمل می‌شود و به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی گفت: خداوند برای انسان ارزش و حرمت زیادی قرار داده و باید حرمت انسان حفظ و به آن ارزش گذاشته شود چه بسا خود انسان مومن که محترم است حرمت وی نیز ارزش دارد. و حتی به انسان‌های غیرمسلمان نیز باید نگاه محبت آمیز نمود و نسبت به انسان‌ها نباید تمسخر و غیبت صورت پذیرد چرا که غیبت و تمسخر کردن از انسان گناه کبیره است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: در زمان خلقت انسان خداوند به همه موجودات دستور داد تا در مقابل انسان سجده کنند چرا که اشرف مخلوقات است و دارای جایگاه و مقامی والا در نزد خداوند است.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: تکلیف ما به انسان‌ها این است که در مواقع گرفتاری و بلا به یکدیگر کمک کنیم. همانند کودکی که گم می‌شود و هلال احمر وی را پیدا و به آغوش خانواده برمی‌گرداند در این شرایط هم بچه خوشحال است و هم خانواده وی و جدای از شکرگزار بودن خداوند از زحمات و تلاش‌های کسانی‌که در پیدا شدن فرزندش همکاری کردند نیز تقدیر و تشکر می‌نماید.

وی اظهار داشت: وظیفه هلال احمر مقدس و دارای ارزش است و کار آن‌ها، کاری مقدس است و کارهای آموزشی هلال احمر نیز خیلی ارزشمند است که به دیگران آموزش می‌دهند تا در مواقع بحران به یکدیگر کمک و یاری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی  ابراز کرد: هلال احمر باید امدادها و کمک های اولیه را به همگان آموزش دهند و سواد امدادی انسان‌ها را افزایش بدهند تا در زمان گرفتاری و بحران اگر اتفاقی افتاد بتوانند از خود و دیگران در مقابل گرفتاری‌ها و مشکلات علاوه بر حفظ آرامش ، مشکلات را رفع کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مجموعه هلال احمر در استان ما همواره پای کار و جزو مجموعه‌های خوب محسوب می‌شود و در مقایسه با سایر استان‌ها  نیروها و کارکنان هلال احمر در این استان همیشه و در همه حال پیگیر وظایف و مسوولیت‌های خود است و از نظر اعتقادی انسان‌های معتقدی هستند. افراد در مجموعه هلال احمر علاوه بر داشتن علم و انرژی دارای اعتقادات قوی نیز هستند که این موضوع برکت و بهره‌وری کارشان را افزایش می‌دهد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی عاملی که باعث پیروزی مردم ایران شد این بود که همه با هم با داشتن اعتقادات قوی به کمک یکدیگر در پیروزی کشورمان نقش داشتند.

0 کاربر برای این مقاله نظر گذاشته اند

ثبت نظر